adscode

OBP’de son durum nedir?

Bu konuda herkes topu birbirine atıyor ve görünen o ki şu ana kadar yeni bir karar alınmış değil.

aguclu@milliyet.com.tr




Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP)  yerleştirme puanınızla tüm dengelerin altüst olduğunu, sınavda kazananların, hormonlu notlar karşısında mağdur olduğunu, gerçek anlamda başarılı olan öğrencilerin de şaibe altında kaldığını dillendirilmeyen yok. Peki ya sonuç?


Bu konuda herkes topu birbirine atıyor ve görünen o ki şu ana kadar yeni bir karar alınmış değil.
En azından eskiden olduğu gibi OÖBP okul bazında standart hale getirilemez mi, okul puanı ile sınav bulanı karşılaştırılarak daha objektif bir hesaplama yoluna gidilemez mi, çok daha önemlisi hormonlu puanların önüne geçilemez mi?..

Önceki yıl konu CİMER’e intikal etmiş ve sorumlu bulunamamıştı. Umarız yeni gelişmeler olmuştur ve en kısa zamanda açıklanır.

Peki geçen yıl neler yaşanmıştı? İşte özeti:


Bir velimiz CİMER’e başvuruda bulunup, “YKS'de OÖBP gibi rahatsızlık yaratan bir başka konu da ek puan’’ diyerek herkesin merak ettiği bir dizi soru sormuştu.
Gelen cevap ise ilginç oldu kadar da şaşırtıcıydı!

CİMER ilgili başvuruyu YÖK Başkanlığına iletmiş, o da ÖSYM Başkanlığına göndermiş.

Peki ÖSYM ne yapmış?
O da Sınav Hizmetleri Daire Başkanlığına iletmiş.

İşte asıl ilginç ve şaşırtıcı olan, başvuru sahibine onlardan gelen cevap.

Birlikte okuyalım:

Sayın ilgili (Sanki başvuru yapanın bir ismi yokmuş gibi)

“Ülkemizde bulunan yükseköğretim programlarına öğrenci alımını düzenleyen 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun Yükseköğretime Giriş ve Yerleştirme işlemine ilişkin esaslar, bizim değil YÖK’ün görevi. Biz sadece YÖK tarafından alınan kararların uygulayıcısıyız! “

Görünen o ki kurumlar topu birbirine atmanın ötesine geçememiş ve sorular havada kalmış.

Sorulara gelince ortaöğretim başarı puanı ile sıralamada öne geçen ve geriye düşen aday sayıları?

Ek puan alan adayların kimler olduğu, sayıları, artı kaç puan aldıkları ve sıralamada kaç kişinin önüne geçtikleri?..

Okurumuz kendisine gönderilen mesajı “komik ötesi” bir cevap olarak nitelendirmiş.

Haksız mı?..

Aynı soruları, bir de biz buradan YÖK’e ve ÖSYM’ye soralım.

ÖSYM, madem ki CİMER’e ve “İlgili Kişi”ye direkt cevap vermiyor, o zaman söz konusu bilgileri YÖK’e göndersin, onlar da hem “İlgili Kişi” ile hem de kamuoyu ile paylaşsın.

Hatta hiç bu kadar yazışmaya gerek kalmadan, ÖSYM, şeffaflığın bir gereği olarak sadece YKS’ye yönelik olanları değil, yaptıkları tüm sınavlarla ilgili detayları kendi internet sitesinden paylaşsın.

En azından eskiden öyleydi!..

ÖSYM böylece hem herkesin kafasına takılan soruları cevaplamış olur hem de erozyona uğrayan güvenirliğini tazelemiş olur…

Çok yakından tanıdığımız ÖSYM’nin kurucu başkanı Prof. Dr. Altan Günalp sağ olsaydı, eminiz ki olaylar hem bu noktaya gelmez hem de geldiyse de anında herkesin yüreğine su serpecek bir çözüm yolu üretirdi…


Emoji ile tepki ver!

Bu Yazıyı Paylaş :

    0 Yorum
  • Yorumu Gönder
  • Diğer Yorumlar (0)
runtobet runtobet giriş runtobet güncel runtobet runtobet güncel runtobet giriş tophillbet tophillbet güncel giriş tophillbet mobil güncel tophillbet tophillbet giriş tophillbet güncel myhitbet myhitbet güncel myhitbet giriş myhitbet myhitbet güncel myhitbet giriş yesmorebet yesmorebet güncel yesmorebet giriş