adscode

Sınavlar ne kadar adil?

LGS’den sonra YKS de açıklandı ve milyonlarca evde sadece bilinmezlik değil matem havası da var.

aguclu@milliyet.com.tr




MEB ve ÖSYM her yıl onlarca sınav yapıyor ve her yıl 8-10 milyona yakın aday bu sınavlarda ter döküyor. Peki bu sınavlar, başta güvenirlik olmak üzere diğer ayrıntılar bir yana, ne kadar adil? Adayların sahip olduğu yetkinliklerin ne kadarını ölçüyor?..

LGS’den sonra YKS de açıklandı ve milyonlarca evde sadece bilinmezlik değil matem havası da var.

MEB ve ÖSYM söz konusu sınavlarda öğrencilerin akademik potansiyellerinin dışında diğer yetkinlerini neden ölçmüyor? Müfredattaki diğer derslerden neden soru sormuyor? Çok farklı eğitim alan öğrencilere neden ısrarla aynı sorular soruluyor?

Meslek lisesi mezunlarının fen lisesi mezunlarıyla aynı orada fen ve matematik derslerine, sosyal bilimler öğrencisi ile aynı oranda Türkçe ve sosyal bilimler derslerine hâkim olması mümkün mü? Daha da önemli tabelalarında Anadolu lisesi ya kolej yazsa da tüm Anadolu liseleri ve kolejlerde aynı eğitim veriliyor mu? Değilse neden böylesi bir dayatma söz konusu?

YKS’ye başvuran sayısı son iki yılda bir milyon azalmıştı, bu yıl da 200 binden fazla aday başvurduğu halde sınava girmedi, muhtemelen çok daha fazlası da tercih hakkı olmasına rağmen tercih yapmayacak!

Nedeni çok net!

Aldıkları diploma harcadıkları zamana, emeğe ve paraya değmiyor!..

Ama yine de bu şansı en iyi şekilde değerlendirmeyi ihmal etmeyin.

Neden mi?

Diploma şu günlerde her ne kadar fazla bir işe yaramasa da, olmadığında tüm kapıların yüzünüze kapatılmasının gerekçesi olabiliyor.
Bu yüzden hemen kestirip atmadan önce her şeye değecek bir tercih listesi ve diploma için kafa yormaya değer…

Sınavlarla ilgili yazılacak, konuşulacak, tartışılacak o kadar çok ayrıntı var ki, hangi birine el atsak elimizde kalıyor ve morallerimizi daha da bozmanın ötesine geçilemiyor…

Her öğrencinin başarılı olabileceği bir hayali ve öğrenim göreceği bir okul vardır. Hele ki üniversitelerde.

İlgi o kadar azaldı, puanlar o kadar dibe vurdu ve kendisini yetiştirmek isteyenler için öylesine yeni fırsatlar ortaya çıktı ki her olasılığı mutlaka değerlendirin ve kendiniz için en doğru arayın, bulun ve yola devam edin…

Yılgınlık, pes etmek ve hele hele kendinize ya da çocuğunuza yüklenmek yapacağınız en son şey olmalı!..


Emoji ile tepki ver!

Bu Yazıyı Paylaş :

    0 Yorum
  • Yorumu Gönder
  • Diğer Yorumlar (0)
runtobet runtobet giriş runtobet güncel runtobet runtobet güncel runtobet giriş tophillbet tophillbet güncel giriş tophillbet mobil güncel tophillbet tophillbet giriş tophillbet güncel myhitbet myhitbet güncel myhitbet giriş myhitbet myhitbet güncel myhitbet giriş yesmorebet yesmorebet güncel yesmorebet giriş