Üniversitelerin dünya sıralaması ile ülkelerin kalkınmışlığı ve hemen her alandaki kurumsallılkları konusunda derin bir korelasyon var. Peki bu durumda önemli olan üniversite sayısı mı yoksa kabul edilebilir kaliteleri mi?..
Gelişmiş ülkelerin pek çoğunda son 50 yılda tek üniversite dahi açılmazken, bizde aynı süreçte üniversite sayımız 10’a katlandı.
Gazeteciliğe başladığımda 19 üniversite vardı şimdi 209!
Her an bir yenisi açıldığı için fazası var, eksisi yoktur.
Peki iyi mi yaptık yoksa abarttık mı?
Diplomanın itibarı kalmadı. Mezunlar işsiz. Başvuru ve öğrenci sayısı hızla azalıyor. Giriş puanları dibe vurdu. Tek tercih almayan bölümler var. Mezunların çoğu asgari ücretle ya da daha düşük bir ücretle aldığı eğitim ile hiç ilgisi olmayan işlerde çalışmak zorunda kalıyorlar…
Gelinen noktanın özeti bu!
Şimdi bir kez daha kendimize ve YÖK’e soralım:
Üniversiteler niye var ve sayıları niye böyle hızla artıyor?..

