adscode
adscode
adscode

"Board Game - Masa Oyunları" E-Twinning projesi başladı!

Akıl ve Zekâ Oyunları Federasyonu Usta Eğitmeni ve Milli Eğitim Bakanlığı Akıl ve Zekâ Oyunları Formatörü Muammer Karabıçak ulusal ve uluslararası proje ortakları olan "Board Game - Masa Oyunları" E-Twinning projesini Eğitim Ajansı'na anlattı.

"Board Game - Masa Oyunları" E-Twinning projesi başladı!
Eğitim

 

Öncelikle kendinizi tanıtır mısınız?

Ben 1983 yılı Giresun doğumluyum. 2005 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümünden mezun oldum. Mezun olduktan sonra İstanbul Sultanbeyli ve Çekmeköy'de on bir yıl Türkçe öğretmenliği yaptım. 2016'dan itibaren İstanbul Ümraniye Zübeyde Hanım Ortaokulunda müdür yardımcısı olarak çalışıyorum. Bu dönemde Sabahattin Zaim Üniversitesi Eğitim Yönetimi alanında yüksek lisansımı tamamladım. Altı yıl boyunca çeşitli blog sitelerinde yazılar yazdım. Çocuk Edebiyatı ile yakından ilgi duymakta ve bu alanda kitap yazma çalışmalarına devam etmekteyim.

Bunların yanında öğretmenliğe başladığım süreçten beri akıl ve zekâ oyunları ile yakından ilgilenmekteyim. Bu alanda özellikle Çekmeköy ve Ümraniye'de çalıştığım süre boyuca çeşitli projeler yürüttüm. 2017 yılında Akıl ve Zekâ Oyunları Federasyonu kurulduğundan beri Federasyonumuz çatısı altında çalışmalar yürütmekteyiz. Milli Eğitim Bakanlığı Akıl ve Zekâ Oyunları formatörlüğü de yapıyorum.

 

Yeri gelmişken bize Akıl ve Zekâ Oyunları Federasyonundan bahsedebilir misiniz?

Başkanlığını Avukat Şaban Kurt'un yaptığı Akıl ve Zekâ Oyunları Federasyonu 2017 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bu yana "Oyun, çocuğun en ciddi işidir." sloganıyla akıl ve zekâ oyunları alanında aktif olarak çalışmaktadır. Amacımız düşünen, üreten ve her ortamda kendini daha iyi ifade edebilen bireyler yetiştirmek ve bu bireylerin bilişsel gelişimlerine katkı sağlamak; akıl ve zekâ oyunları alanında yerli ve milli ürün eksikliğini gidermeye çalışıyoruz.

 

Peki, bu amaçlarınıza ulaşmak için Federasyon olarak yaptığınız çalışmaları daha somut olarak anlatabilir misiniz?

Biz, kurulduğumuz andan başlayarak ilk önce öğretmenlerimize ulaşmaya çalıştık. Çünkü çocuklarımıza ulaşmanın en iyi yolu şüphesiz öğretmenlerimize ulaşmaktı. Bu kapsamda dokuz bin öğretmenimize ulaştık. Eğitimlerimizde birçok akıl ve zekâ oyunlarını öğretmenlerimize anlatırken oyunların ders kazanımlarıyla örtüştürmeye ve derslerinde akıl ve zekâ oyunlarını nasıl kullanabileceklerini anlatmaya çalıştık. Dokuz bin öğretmenin ulaştığı öğrencileri düşündüğümüzde bu, ciddi bir dönüşümü ifade ediyor aslında. Çünkü akıl ve zekâ oyunları öğrencilerimizin bilişsel becerilerine direkt katkı sağlıyor. Bu becerileri, Bakanlığımızın yayımladığı VİZYON 2023 belgesi, 21. yüzyıl becerileri ve Dünya Ekonomik Forumunun en son bu yıl yayımladığı becerilerde de görmekteyiz. 21. yüzyıl becerileri yaratıcılık ve yenilenme, eleştirel düşünme ve problem çözme, iletişim ve işbirliği, bilgi okuryazarlığı, esneklik ve uyum, girişimcilik ve öz yönelim sosyal ve kültürlerarası beceriler, üretkenlik ve sorumluluk, liderlik ve sorumluluk olarak ifade edilmektedir. Dünya Ekonomik Formunun yayımladığı 2020 becerilerini ise karmaşık problem çözümü, eleştirel düşünme, yaratıcılık, insan yönetimi, işbirliği, duygusal zekâ, muhakeme ve karar verme, hizmete odaklılık, müzakere ve bilişsel esneklik olarak sıralayabiliriz.

 

Direkt olarak öğrencilere dokunduğunuz çalışmalarınız var mı?

Tabi ki. Federasyon olarak bir yandan öğretmenlerimize ulaşırken bir yandan da öğrencilerimizle beraber olduk. İlkini Bilecik, ikincisini Bursa’da gerçekleştirdiğimiz Türkiye Akıl ve Zekâ Oyunları Şampiyonası’nı geçen yıl pandemi sebebiyle maalesef yapamadık ama il turnuvalarını gerçekleştirdik. Turnuvamıza Bilecik’te 44, Bursa’da ise 74 ilden katılım sağlandı. Geçen yıl yapamadığımız Türkiye Şampiyonası için 77 il, finallerini gerçekleştirdi. Sadece geçen yıl il turnuvalarında yaklaşık bir milyon öğrenciye ulaştık. Bu veriler analiz edildiğinde ülkemizin gelecek planlaması adına çok ciddi çıktılar üretilecektir, diye düşünüyorum.

 

Federasyonunuzla ilgili eklemek istediğiniz başka neler var?

Orta vadede hiçbir ülkenin bizim yaptığımız gibi büyük çapta yapamadığı akıl ve zekâ oyunları turnuvasını uluslararası alanda yapmak istiyoruz. Ayrıca Federasyonumuz akıl ve zekâ oyunları tasarım yarışmaları tertip etmekte, bu alanda ihtiyacını duyduğumuz yerli ve milli oyun eksikliğini gidermeye çalışıyoruz. Bu yıl üçüncüsünü düzenlediğimiz tasarım yarışmalarının ilkinde finalist olan bir oyunumuz şu anda oyun severlerin beğenisine sunulmuş durumda, ikinci yıl finalist olan bir oyunumuz ise şu an imal durumunda. Bunların yanında çocukların bilişsel becerilerini geliştirmeleri için basılı eserler de hazırlıyoruz.

 

Sizin Federasyondaki göreviniz nedir?

Federasyonumuz 2017 yılında kurulduğunda, uzun süredir bu alanda sahada çalışan yetkin arkadaşlarımızı sayın başkanımız bir araya getirdi ve ortaya muhteşem bir sinerji çıktı. Ben, o ekipten birisiyim. Her yıl ekibimiz genişlemekte. Bizler, temelde öğretmen eğitimleri yapıyor, yerel ve ulusal turnuvaları Federasyon adına gerçekleştiriyoruz. İllaki bir isim vereceksek bize Usta Eğitici’yiz, diyebiliriz.

 

Gelelim projenize. “Board Game – Masa Oyunları” projesi nasıl ortaya çıktı?

Uzun süredir akıl ve zekâ oyunları alanında çalışıyorum. Oyunlar, hayatımızın her aşamasında var, yaşam biçimimiz oldu, diyebilirim. Dolayısıyla yeni, farklı ne yapabiliriz, diye her zaman arayış içerisindeyiz. Bu yıl, bu alanda bir E-Twinning projesi yapmak istedim.

 

Okuyucularımız için kısaca E-Twinning’i anlatabilir misiniz?

E-Twinning; iletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; kısacası Avrupa’daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele yönelik öğrencileri ile projeler yapabileceği bir platform sunar.

 

“Board Game – Masa Oyunları” projesi hakkında bilgi verebilir misiniz?

Projemizde on beş öğretmen yaklaşık yüz yirmi öğrenci çalışacak. Proje boyunca öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz çeşitli akıl ve zekâ oyunlarını öğrenecek, oyunları oynayacak, resimler yapacak, şiirler yazacak ve turnuvalara katılacak. Üstelik bu etkinliklerin hepsi online olacak. Öğrencilerimiz projeyle çeşitli web2 araçlarını etkin olarak kullanacak, disiplinler arası çalışmalarda bulunacak, farklı kültürlerden ve ülkelerden akranlarıyla çalışma fırsatı bulacak. Bunları yaparken tabi ki öğrencilerimiz akıl ve zekâ oyunları kazanımları ile donanacak ve dolayısıyla öğrencilerimizin bilişsel becerilerine katkı sağlayacağız.

 

Projenizdeki nihai amacınız nedir?

Proje sonunda proje paydaşlarımız ile bir akıl ve zekâ oyunu tasarlamak istiyoruz. Bu, gerçekleştirmesi zor ama ulaşılamayacak bir sonuç değil. Çok üretken ve dinamik bir ekibimiz var. Bunu başaracağımıza inanıyoruz. Oyunun kullanım kılavuzu, ortakların dilleri olan Türkçe,  İngilizce, Azerice, Romence ve Hırvatça olacak.

 

Anladığım kadarıyla proje ortaklarınız arasında farklı ülkelerden de ortaklar var.

Evet. Kuruculuğunu yaptığım projemizde okulum İstanbul Ümraniye Zübeyde Hanım Ortaokulu merkez konumunda. Projemizde Romanya’dan ve Azerbaycan’dan iki okul, Hırvatistan’dan bir okul; ülkemizden ise İstanbul’dan iki okul, Iğdır, Şanlıurfa, Trabzon, Nevşehir ve Balıkesir’den bir okul bulunmakta.

 

Son olarak ne söylemek istersiniz?

Her şeyden önce bize ses olduğunuz için sizlere çok teşekkür ederiz. Şimdi, üzerimizdeki sorumluluk daha da arttı. İnşallah, projemizin sonunda oyunumuzu hazır eder, sizlerle başarımızı da paylaşırız. Ayrıca projemizi sosyal medya hesaplarımızdan herkes takip edebilir.

 

https://www.youtube.com/channel/UCxffo5OFG2g6dlLUdiQbsXg?view_as=subscriber

https://www.instagram.com/masaoyunlari_boardgames/

https://masaoyunlari-boardgames.blogspot.com/

https://www.facebook.com/groups/1312305402481149


Emoji ile tepki ver!

Bu Haberi Paylaş :


Benzer Haberler
    0 Yorum
  • Yorumu Gönder
  • Diğer Yorumlar (0)