29.04.2015 15:10 | Son Güncelleme: 29.04.2015 15:10

İstanbul Üniversitesi’nde İnternet Haftası Etkinliği: InfoDay Tamamlandı

İnternet Haftası Etkinlikleri kapsamında 18 Nisan 2015’te İstanbul Üniversitesi Kongre ve Kültür Merkezi’nde “InfoDay” isimli etkinlik gerçekleştirildi
İnternet Haftası Etkinlikleri kapsamında 18 Nisan 2015’te İstanbul Üniversitesi Kongre ve Kültür Merkezi’nde “InfoDay” isimli etkinlik gerçekleştirildi

Etkinliğin açılış konuşmasını İÜ Enformatik Bölüm Başkanı ve Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sevinç Gülseçen yaptı. Konuşmasında İnternet Haftası’nın önemine dikkat çeken Prof. Dr. Gülseçen, “İnternet Haftası’nın amacı interneti tanıtmak, büyütmek ve internet kullanımının önemini Türkiye gündemine yerleştirmektir. İnternet kültürünü yaygınlaştırmak ve bilinçli internet kullanıcıları sağlamak amaçlarımızın arasındadır” dedi. Ardından ilk konuşmacı, Yazılım Uzmanı ve yazar Gökhan Satman, Oyun Programlama başlıklı sunumunu gerçekleştirmek üzere sahneye davet edildi.

Satman, “Oyun geliştirilirken birçok oyun geliştirme motoru kullanılıyor. Bu oyun motorları, oyun programlanmasını kolaylaştırsa da grafik tasarımı ve modelleme bilmek şarttır” dedi.


Oyun tasarlarken içeriğin kullanıcıya kolaylıklar sağlaması gerektiğini söyleyen Satman, kullanıcılar için verilen sanal ödüllerin oyunu daha cazip bir hale getirdiğini belirtti.

İkinci konuşmacı TÜBİTAK-BİLGEM Uzman Araştırmacı Dr. Ferhat Özgür Çatak, Gerçek Zamanlı Veri Analizi hakkında konuştu. Veri analizinin, makine öğrenilmesinde yapay zeka yaratılması konusunda bir alt alan yarattığını ifade eden Dr. Çatak veri seti eğitimi ile model oluşturulması ve analiz edilmesi gerektiğini belirtti.


Dr. Çatak “Veri Bilimi, organizasyonların doğru kararlar almasına yardımcı olmaktadır. Doğrudan veri kullanarak aksiyon almaya yarayacak olan bilginin keşif ve analitik hipotez analizi yapılmasıdır. Veri bilimcisi her aşamada bilimsel yöntem sürecini yönetmek için alan bilgisi, analitik beceri ve programlama uzmanlığına sahip olmalıdır” dedi. Veri bilimcilerin çeşitlilik ve hıza sahip olan verileri kullanması gerektiğini belirten Dr. Çatak veri bilimcilerin yeni iş anlayışları ve rekabet avantajları sunduğunu söyleyerek sözlerini bitirdi.

Etkinliğin ikinci bölümünde Uzman ve Yazar Güçlü Tugay robot yapımını anlattı

Güçlü Tugay, öncelikle kendini tanıttı ve ardından amatör robot yapımının çok basit ve düşük maliyetli bir sistem olduğuna değindi. Amatör robot yapımı için gerekenlerin; robot mekaniği, mikrodenetleyici, güç devresi, motorlar, motor kontrol devresi ve sensörler olduğunu söyleyen Tugay, bu malzemelerin bir araya getirilme biçimini ve işleyiş prensiplerini anlattı.

Tugay, “Robot mekaniğinde 2 tekerlekli ve paletli robot, yönetmesi en kolay robottur. Robot engelleri voltaj değişikliği ile algılar robotun kontrol mekanizmasını oluşturan en önemli etmen ise mikrodenetleyicilerdir. Motor kontrolcüsü ile verilen sinyallere göre robot yönünü ve hızını ayarlar. Devreye, enerji piller ile sağlanır ancak piller mikrodenetleyiciye doğrudan bağlanmamalıdır. Bağlanması durumunda devre yanar” dedi.

Bir robotun vazgeçilmez parçalarından bir diğerinin de sensörler olduğunu söyleyen Tugay, robotun sensörler sayesinde veri topladığını ifade etti. Tugay, kendi yapmış olduğu amatör robot ile robotun yapım ve işleyiş biçimini görsel olarak dinleyicilerle paylaştı.


Konuşmasının sonunda Tugay’a, İÜ Enformatik Bölüm Başkanı ve Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sevinç Gülseçen plaket verdi. “3D Video Oluşturma” sunumunu yapacak olan konuşmacı Serkan Uslu ise rahatsızlandığından dolayı etkinliğe katılamadı.

Armağan Ünlü, Kullanıcı Odaklı Grafik Tasarım, Erdil Yaşaroğlu ise Dijital Çizim konusu hakkında sunum gerçekleştirdi

“InfoDay” etkinliğinin üçüncü oturumunda bilişim sektörünün öncü firmalarından Inveon’da 1 yıl Sn. Designer ve son 3 yıldır Creative Production Manager pozisyonunda özel projeler ve ağırlıklı olarak e-ticaret alanında tasarımlar yapan Armağan Ünlü, front-end development (arayüz geliştirme) ve user experience (kullanıcı deneyimi) konularında etkinlik katılımcılarına bilgiler verdi. Sunumu sırasında markalaşmanın önemini vurgulayan Ünlü, ¨Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (UX)¨ nedir başlığı ile şunları aktardı: ¨Kullanıcı deneyimi dediğimizde bunun içerisine herkesi dahil etmeliyiz, burada iyi hissettirmek markanın deneyimleme aşamasını iyi analiz etmeliyiz.¨


Konuşmasına Kullanıcı Odaklı Tasarım (User Centered Design) konusu üzerinde devam eden Armağan ünlü kullanıcıların profillerinin belirlenmesi ve hitap edilen kullanıcı yüzdelerinin iyi hesaplanması gerektiğini belirterek şunları ekledi: “Kullanıcı odağında olmayan hiç bir tasarım başarıya ulaşamamaktadır. Markalaştıktan sonra hitap ettiğiniz kullanıcı profillerinizi iyi belirlemeniz çok önemlidir.” Soru cevap ile devam ettiği sunumu sonrasında plaket ödülü ile onurlandırılan Armağan ünlü teşekkür ederek ayrıldı.

“Dijital Tablet Aldığınızda Çizmeyi Öğrenmiyorsunuz”

Armağan Ünlü sonrası yer alan Erdil Yaşaroğlu “Dijital Çizim” konusu üzerinde önemli detaylar verdi. Konuşmasına geçmişten günümüze dijital çizime bakış ve kendi hayatından örneklerle başlayan Erdil Yaşaroğlu, teknolojiyi çok sevdiğini çocukluğundan beri yeni çıkan her şeyi deneyimlemek için uğraştığını belirtti. Dijital Çizim yapacaklara öncelikle meraklı olmak gerektiğini ve ihtiyaca göre cihaz kullanımının çok önemli olduğunu belirten Yaşaroğlu şunları aktardı: ¨Benim de en başlarda yaptığım bir hata olarak, çizime yeni başlayan herkes dijital bir tablete sahip olduğunda daha kolay çizeceğini daha iyi işler çıkaracağını düşünüyor. Dijital tablet aldığınızda çizmeyi öğrenmiyorsunuz.¨


Pratik uygulamalar ve çizimlerle sunumuna devam eden Erdil Yaşaroğlu, kullandığı tabletlerin ölçü ve modellemelerinin önemleri hakkında detaylar verdikten sonra çizimler arası farklılıklar nedeniyle kullanılacak programların nasıl seçilmesi hakkında da bilgiler verdi. Mango Studio adlı program ile Photoshop kıyaslaması yaparak şunları belirtti: “Biz baskıya girdiğimiz kâğıt kaldırmayacağı için ve 2 boyutlu çalıştığımızdan photoshop ile yetiniyoruz, ancak bir çizgi öykü noktasında üç boyutlu çalışmamız gerektiğinde daha kaliteli bir kâğıt üzerinde kesinlikle manga studio kullanılmalı.” Konuşmasının ardından Yaşaroğlu katılan herkese teşekkür etti.

Konuşmacılara, sunumları sonrasında plaket verildi.

Etkinlik resmi web sayfası: www.infodaytoday.org
Bu Haberi Hemen Paylaş!
Facebook Twitter Linkedin
Paylaş Tweetle LinkedIn

Yorum Yazın

Anketler

Sizce de TEOG kaldırılmalı mı?
Editör Mail